Minden javaslatom magában rejti a hibás működést, és a megoldások egy részét.                                                                                                

Sokan vannak, akik azt gondolják, hogy kapcsolatuk saját erőfeszítéseik hozzáadása nélkül is működik, és megmarad. Ez nem így van! A kapcsolatot minden nap újra kell teremteni, különben megszűnik. A kényszeres kapcsolat pedig szomorúságot, és reménytelenséget eredményez.

A párkapcsolatok nagy részéről kiderült, hogy minden viszály ellenére valójában mélyen szeretik egymást. A rosszul, vagy sehogy sem működő kapcsolatok igazi okainak felkutatása, a megoldások megtalálása, a hibák kijavítása szükséges ahhoz, hogy egy kívánatosabb szintre kerüljön. Minden javaslatom magában rejti a hibás működést, és a megoldások egy részét. Az igazi okok legtöbbször a múltunkban, és a tudatalattinkban rejlenek.

Természetesen hosszú távon a miértek feltárása, és megoldása a legfontosabb feladat.

Legyél szelíd! Ne kiabálj! Konfliktus idején engedd a párod, gyermeked, szülőd, főnököd beszélni. Úgy hallgasd őt, hogy közben ne engedd át érzelmeidnek az irányítást!

Maradj reagálástól mentes, legyél jelen, figyelj a MOST-RA! Ne engedd, hogy eluraljanak a negatív

gondolatok: követi a rossz érzés a testedben, majd elural az érzelem! Gyakorold az önuralmat!

Az elkövetett hibákat ne emlegesd! Mellőzd a felsorolásra kerülő kifejezéseket: „Megmondtam”, „Már mondtam”, „Te mindig”, „Te soha”, „Máskor is”, „Tudtam”, stb. 

Engedd el a ragaszkodást! (Csinálj 30 napos ragaszkodás elengedés image-t!)

Ne akarj a másik fejével gondolkodni! Ne akard mások helyett megoldani a problémáikat!

Ne osztogass kéretlenül tanácsokat! Ne legyél kioktató, okoskodó!

Ne erőltesd rá másokra a segíteni akarásod! Ne fojtsd meg a szereteteddel!

Bízz benne, bennük! Engedd meg, hogy önmaguk legyenek, legyél TE is önmagad!

Ne akard megváltoztatni a másikat! Megváltoztatni csak önmagad vagy képes!                            

Önmagad megváltoztatásával, és példamutatással tudsz hatni!

Önmagad legyőzése könnyebb, mint mások meggyőzése! Változtasd meg inkább a hozzáállásod!

Változtasd meg pozitívra benned, önmagadban a másikról kialakult képet a következő módszerrel:

Tisztítsd meg magad a negatív érzéseidtől úgy, hogy írj le minden rossz érzésed, és írj ezekről a személyekről pozitív listát: külső-belső tulajdonságaik, szokásaik, tetteik, helyzetek, melyekben tetszett a magatartásuk. Ezt a listát időnként olvasgasd (a legjobb 21 napig), és bővítsd, hogy konfliktus idején segítségedre legyen a negatív érzelmek, gondolatok elengedésében, a megbocsátásban. Próbáld megérteni! A másik megértése sokat segít a kapcsolatok építésében, viták rendezésében. 

Ha hibázol, valami rosszat teszel, vagy mondasz, ismerd el! Este úgy feküdj le, hogy rendezd, zárd le a vitákat! Kérj bocsánatot! Bocsáss meg önmagadnak, és másoknak! Ez nem jelent elnéző magatartást, csak egyszerűen hagyd annyiban a dolgot! Meg sem történt! Ne emlegesd, ne utalj rá! Cselekedj is e szerint, tegyél valami jót velük. Meglátod, eltűnik belőled a rossz érzés, a félelem. Meg fognak lepődni, és többnyire megszólal bennük a lelkiismeret. Fenntarthatóvá, javíthatóvá válhatnak a kapcsolataid, és saját lelkiismeretük a „tanítójukká” válik!

Legyen szándékod megismerni és megszeretni, elfogadni önmagad, így könnyebben, jobban megértesz, megszeretsz, és elfogadsz másokat! Emlékezz: amit bevonzol, amit másokban hibának látsz és haragszol érte, az benned is megvan; ha te változol, változik a kapcsolatod is!

Ne menj bele vitába agresszív emberrel! (Másokkal sem!) Maradj jelenlévő! Figyelj a MOST-RA! Ne reagálj! Ne engedd, hogy gondolataid, érzelmeid eluraljanak! Csak vesztes lehetsz! Saját félelmei, problémái csapdájában van, ne akard legyőzni, meggyőzni! Maradj szelíd, engedd meg, hogy elmondja, amit akar! Időnként jelezd felé, hogy figyelsz! Mondd: „Értem!” Érezz együtt vele, és mondd: „Átgondolom, amit mondtál, és értesítelek a döntésemről.” Mielőtt negatívat gondolnál, szólnál, tennél, gondolatban dörzsöld össze a tenyered, és mondd: „Helyette jól érzem magam!” 

Hagyd abba a kritizálást, és ítélkezést! Ha hibára, vagy gyengeségre szeretnéd felhívni a figyelmet, tedd szeretettel, alkalmas időben, nyugodt légkörben. Először mondj egy elismerést, majd 1-2 rövid, konkrét mondatban nevezd meg a problémát, utána röviden a következményt, ha ez így marad. Végül mondd el a kérésed a jövőre nézve. Legyen érezhető a jóindulatod! Így sikerülhet megbeszélni.

Minden nap mondj elismerést, kedveset, és/vagy tegyél apró jót! Fejezd ki a szereteted, és vedd észre, fogadd el, amikor te is kapsz! Köszönd meg! Ahhoz, hogy szeretetet kapj, először neked kell adnod!

Legyen szándékod megismerni és megszeretni, elfogadni önmagad, így könnyebben, jobban megértesz, megszeretsz, és elfogadsz másokat! Emlékezz: amit bevonzol, benned is megvan: tanítás, tanulj belőle!

Engedd meg a kapcsolataid érdekében, hogy másoknak is legyen igazuk! Ne akarj másokat mindig meggyőzni!

Amire figyelsz, abból több lesz! (Vonzás törvénye.) Arra figyelj, amit akarsz, ami jó, így abból lesz több! Aminek nem szentelsz figyelmet, nem adsz neki energiát gondolataiddal, tetteiddel, az előbb-utóbb eltűnik az életedből! 

Sikertörténetek

Sikertörténetek

Mennyire tudsz felhagyni a régi rutinnal és kipróbálni új utakat?

Tovább...

Kiadványaim

Kiadványaim

Lehetővé teszik számodra, hogy otthonodban, önállóan is meg tudod csinálni!

Tovább...

Tanfolyam-tréning, terápia

Tanfolyam-tréning, terápia

Tanfolyam-tréning, terápia

Tovább...

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.